Programma

Tijdens de studiedag High Impact Learning in het onderwijs leert u de leerintensiteit van lerenden de hoogte in te nemen!

Tijdens High Impact Learning in het onderwijs staat het vormgeven van opleidingprogramma’s waarin met plezier en efficiëntie wordt geleerd centraal. Hierbij is er aandacht voor de HILL bouwstenen die zorgen voor impact bij opleidingen. Het High Impact Learning –model heeft zich in korte tijd verspreid als een uitdagend en boeiend model voor opleidingen. Steeds meer innovatieve toepassingen zien het licht en dat leidt tot nieuwe vragen, tot nuttige bevindingen en tot mooie voorbeelden. Maar dit jaar gaan we tijdens de 3e editie ook voortborduren op de HILL bouwstenen en gaan we verder de diepte in.  Tijdens de sessies worden illustraties gegeven van hoe bepaalde bouwstenen uitgewerkt zijn in de praktijk en tot impact bij de lerende leiden. Daarnaast staat dit jaar naast het verkrijgen van kennis de uitwisseling met andere deelnemers meer centraal. We laten zien en creëren nieuwe mogelijkheden tot intensieve interactie tussen zij die het model willen leren kennen en zij die ervaring hebben in het toepassen van HILL in opleidingen. Kortom u komt deze studiedag alles over opleiding, leren  & ontwikkeling te weten!

Programma High Impact Learning in het onderwijs

08.45 | Inloop en registratie

09.30 | Openingswoord dagvoorzitter

09.40 | Eerste keynote

HILL-implementatie voor dummies
Els Minner – Directeur De Opleidingscoach

 

 

 

10.30 | Koffiepauze

11.00 | Keynote sessies:

Voor Docenten

  • Keuzes door studenten: Hoe versterk ik de keuzes door studenten?
  • Varianten in teamwork: Hoe kan ik studenten meer in teams laten werken?
  • HILL en ik als docent: over de veranderende docentrollen.
    Lennart de Graaf en Britt Dinges, Fontys Hogeschool Eindhoven

Voor Teamleiders, Onderwijskundigen en Opleidingshoofden

  • De krachten van een HILL implementatie in HO.
  • Valkuilen en oplossingen bij HILL
  • Een meerjarentraject rond HILL: strategie en waar komt de energie vandaan?
  • Dwarsliggers: Hoe overtuig ik docenten in mijn team die niet mee willen? Moet ik die wel overtuigen? Hoe pak ik dat aan? Welke strategieën bestaan er om te zorgen dat elke docent zich thuis voelt?
  • Onderwijs en werkveld sterker integreren en structureel samenwerken. Hoe doe je dat? Onderwijs op de werkplek? Hoe beoordelen? Wat doet de student? Geef je dan nog lessen? Is de bedrijfspraktijk dan de onderwijspraktijk?
  • Hoe ga ik om met uitdagingen voor en angsten van docenten? Hoe ga je om met het onbekende? Hoe leer ik docenten omgaan met onverwachte vragen en inhouden?
  • HILL bouwstenen introduceren voor mijn team: Hoe? Welke stappen? strategieen?

 

12.30 | Lunchpauze

13.15 | Tweede keynote 

Faciliteren van High Impact Learning door Feedpulse en andere technologie
Eric Slaats – Lector Fontys Hogescholen

 

 

 

13.45 | High impact sessions:

  • HIGHWAY to HILL: Noodzakelijke stappen en handvatten voor een curriculumontwikkeling.
    De bacheloropleiding Toegepaste Psychologie van Thomas More waagde de sprong en deelt hun ervaringen.
    Anneleen Andries, Catherine Schepers, Kirsten Vandermeulen – Thomas More Hogeschool Mechelen/Antwerpen.
  • De toepassing van HILL elementen in HU opleidingen
    Pieter Cornelissen – Innovatiemanager HU + compaan
  • Support bij HILL: Welke ondersteuning is cruciaal?
    Leen Lievens, Merel Barendse, Els Minner – De opleidingscoach
  • Dwarsliggers: hoe op een HILL-manier met hen omgaan?
    Hoe overtuig ik docenten in mijn team die niet mee willen? Moet ik die wel overtuigen? Hoe pak ik dat aan? Welke strategieën bestaan er om te zorgen dat elke docent zich thuis voelt?
    Reinhard Schulte – HAN

 

15.15 | Derde keynote 

High Impact Learning apllications in Finnish Higher Education
Prof. Dr. Sari Lindblom – Vice-rector University of Helsinki, professor of Higher Education

 

 

 

16.00 | Slotwoord en borrel

 

Bootcamp HILL Assessment-as-Learning: Filip Dochy & Mien Segers

Er is plek voor maximaal 25 personen!

 

U volgt de plenaire sessies samen met de congresdeelnemers, maar sluit verder de hele dag aan bij de bootcamp.

 

Waarover?
Welke toetsmethoden kunnen we toepassen binnen high impact learning? Traditionele toetsen doen de (intrinsieke) motivatie dalen, welke assessment zorgt wel voor motivatie? Is permanente evaluatie de oplossing? Welke vormen van permanente evaluatie zijn er? Hoe moeten we die inzetten? Hoe zorgen we voor kwaliteitsborging? Wat is het verschil tussen assessment-for-learning en assessment-as-learning? Minder toetsen en toch impact versterken, hoe doe ik dat? Wat is twee-niveau assessment (individueel en teamniveau)? Hoe pas ik dat toe? Aan welke eisen moet AAL voldoen?

 

Wat levert het op?

  • Inzicht in de praktijk van assessment-as-learning (AAL).
  • Helderheid over de rol van feedback (assessment for learning) en beoordeling.
  • Inzicht in de eisen van AAL.
  • Concrete kennis van toepassingen die we zelf kunnen hanteren.
  • Voorbeelden van AAL methodes in concrete onderwijssituaties.

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen?

Houd me op de hoogte

High Impact Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018