Lesgeven in het PO en VO niet effectief

Lesgeven in het PO en VO niet effectief

“Lesgeven” blijkt al langer niet heel erg effectief te zijn. Leerlingen kunnen zich niet heel lang concentreren, hebben behoefte aan afwisseling, willen niet continu luisteren, leren beter door te doen.  Dat is vaak nog te weinig zichtbaar in de klaspraktijk.

 

assessment as learning

Flipped Classroom

De “flipped classroom” is een concept waarin de bouwstenen van High Impact Learning goed naar voor kunnen gebracht worden en door een goede uitwerking kunnen leiden tot een sterke impact. Hybride werken, waarbij leerlingen individueel online werken en daarna in groep samenwerken en discussie voeren, feedback krijgen en geven, en waarbij de leerkracht in meetings nooit langer dan 10 minuten aan het woord is, leidt volgens onderzoek tot een groter leereffect.

Meer informatie over High Impact Learning

Tijdens de studiedag High Impact Learning staat het vormgeven van opleidingprogramma’s waarin met plezier en efficiëntie wordt geleerd centraal. Hierbij is er ruimschoots aandacht voor de HILL bouwstenen die zorgen voor impact bij opleidingen en bij L&D in het bedrijfsleven.

Bekijk het volledige programma

Leave a reply

High Impact Learning website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019