-
16jun
High Impact Learning in “nieuwe” opleidingen
High Impact Learning gaat als een lopend vuurtje. Steeds meer nieuwe opleidingen zetten hun schouders onder het HILL model of bestaande opleidingen gaan op basis van HILL een redesign uitvoeren. Een mooi voorbeeld van zo’n opleiding…
-
16jun
11 tips voor “Assessment-as-Learning” in de praktijk
Hoe doet u assessment as learning? Hoe komen we tot minder toetsen en meer feedback? Hoe komen we tot meer inbreng van studenten in het toetsgebeuren? Hoe gebruiken we procesdata om goed te evalueren? Hoe toetsen…
-
07jun
5 redenen om High Impact Learning te implementeren
‘De HILL bouwstenen toepassen in een opleiding, met het accent op ‘meer en intensiever coachen’ en streven naar expansief leren. Hoe doe je dat, en wat betekent dat? Vorige week had Filip Dochy, schrijver van dit…
-
18apr
Lesgeven in het PO en VO niet effectief
“Lesgeven” blijkt al langer niet heel erg effectief te zijn. Leerlingen kunnen zich niet heel lang concentreren, hebben behoefte aan afwisseling, willen niet continu luisteren, leren beter door te doen. Dat is vaak nog te weinig…
-
14apr
Assessment-as-Learning in het hoger onderwijs
Ons hoger onderwijs is wel sterk opgeschoven richting bedrijfsleven, bijvoorbeeld door het gebruik van authentieke contexten in opleidingen, maar toch is het gewoon ‘lesgeven’ of het ‘hoorcollege’ nog erg dominant aanwezig. Leren op een andere manier…